5. Accessoires & onderdelen :  Eriba/Hymer Forums
Alles over accessoires en onderdelen 
Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: ForumlijstDiscussielijstNieuwe discussieZoekenLog in
VOCHT IN DE VOORRUIT
Gepost door: Jos kOOLEN (---.dyndsl.versatel.nl)
Datum: 20 maart 2005 21:19

hALLO IK HEB EEN ERIBA FAMILIA TOURING B.J.1995.
iK BEN EERSTE EIGENAAR .
iK HEB HET VOLGEN DE PROBLEEM.
iK HEB AL TWEE KEER EEN NIEUWE VOORRUIT IN MIJN CARAVAN MOETEN ZETTEN, EERST IN IN 2002 EN DIE LEKTE IN WENDIG ZODAT ER WATER TUSSEN DE RUITEN IN STOND . 2004 WEER HET ZELFDE WEER EEN NIEUWE RUIT. NU 21-3-2205 ALWEER WATER TUSSEN DE RUITEN VOOR.
WIE KAN ME HELPEN MET RAAD . ZODAT IK NIET WEER TELEUR GESTELD BEN ALS HIJ WEER VERVANGEN WORD. KOST VOLGEN RIDDERBEKS IEDERE KEER EEN VERMOGEN AAN EURO S .

Re: VOCHT IN DE VOORRUIT
Gepost door: Eugene (---.roemd1.lb.home.nl)
Datum: 12 mei 2005 18:01

Dit probleem heb ik ook.
Het ligt waarschijnlijk aan de gebruikte raamrubers.
Ik heb het probleem aan de dealer voorgelegd, als je grijze raamrubbers hebt moeten ze vervangen worden (wat bij mij het geval is), ik moet de complete raamrubbers rondom vernieuwen ( vaste en uitstelramen) en het is een bij de dealer bekend probleem van de grijze raamrubbers. De prijs is ook niet misselijk,
Tussen de 18 en 20 euro per meter en 50 euro per uur, door hun totaal geschatte kosten 500 euro. Ik heb een Triton van 1992.

Gepost door: fredgebhard (---.dial.planet.nl)
Datum: 15 juli 2006 15:21

Sorry ben een leek. Maar wat heeft het raamrubber te maken met lekkage/vocht/damp tussen je vensterglas/kunstof. Kan iemand mij zeggen hoe dat zit. Kijk lekkage via de rubbers in je caravan ok. Maar dit ?
Fred

Gepost door: Peejeevee (---.adsl-surfen.hetnet.nl)
Datum: 16 november 2014 14:01

Hallo Heren van Eriba,

Ik heb ook vocht in het voorraam van mijn Pan Familia uit '92. Een voorraam besteld bij Egberts in Leek (een andere leek dan jij, Fred). Belletje: kosten 795,00 excl. montage. Dacht het niet.
Dan maar op Marktplaats gevraagd en een gevonden in Heilo. Helaas k met scheuren er in en gedeeltelijk van elkaar.
Ter zake: de voorruit bestaat uit twee gedeeltes die aan elkaar gelijmd zijn.Een platte(binnen-)kant en een bolle kant.Als er geen barst in zit kan de lijm tussen beide gedeeltes losgelaten hebben. Heb je dan ook nog oude slechte rubbers dan kan vochtige lucht tussen de twee helften komen en beslaat je raam , bijv. doordat de zon er op schijnt. Dus heb je nog die oude grijze rubbers, eruit met die boel,zwarte er in en raam controleren of beide zijden nog goed op elkaar gelijmd zijn.
Ik had nog foto's ter illustratie willen bijvoegen, maar kan hier niet.
Belangstellenden mij even mailen.

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.